الهديل

لانھاء الحرب ھذه ھي مطالب “اسرائيل”

Smoke billows from the site of an Israeli airstrike that targeted a neighborhood in Beirut's southern suburb early on September 28, 2024. The Israeli army said September 28 that it killed the commander of Hezbollah's missile unit in southern Lebanon in an air strike, along with his deputy and several other leaders of the Iran-backed movement. Israeli fighter jets killed "Muhammad Ali Ismail, the commander of Hezbollah's missile unit in southern Lebanon, and his deputy," the military said in a statement on Telegram that added, "other Hezbollah commanders and terrorists were eliminated". (Photo by Fadel ITANI / AFP) (Photo by FADEL ITANI/AFP via Getty Images)

نقل موقع “والا” عن مسؤولين أميركيين و”إسرائيليين” ان “إسرائيل سلمت واشنطن وثيقة مبادئ لحل دبلوماسي ينهي الحرب مع حزب الله.”
واضاف الموقع ان “وثيقة المبادئ تسمح للنازحين على جانبي الحدود بالعودة إلى منازلهم”، وانها “تسمح للجيش الإسرائيلي بالتأكد من أن حزب الله لا يعيد تسليح نفسه.”
وتابع الموقع نقلاً عن المسؤولين ان “مبعوث بايدن عاموس هوكشتاين سيبحث اليوم إمكانية التوصل لحل دبلوماسي مع المسؤولين اللبنانيين.”

كما لفت الموقع العبري الى ان من بين المطالب الإسرائيلية لإنهاء الحرب مع الحزب “منح سلاح الجو حرية العمل في المجال الجوي اللبناني”، ونقل عن مصدر أميركي قوله ان “المجتمع الدولي قد لا يوافق على شروط إسرائيل المتضمنة بوثيقة المبادئ التي سلمتها لواشنطن”.
بدوره نقل موقع أكسيوس عن مسؤول “إسرائيلي” أن “إسرائيل طالبت السماح لقواتها المسلحة بالمشاركة في “تنفيذ فعال” لضمان عدم إعادة تسليح حزب الله وعدم إعادة بنيته التحتية العسكرية بالقرب من الحدود.”

Exit mobile version